Používa službu Blogger.

UK: Na ceste za snom, pt. 1

by - nedeľa, októbra 08, 2017

To by ste neverili, ako ťažké je vymyslieť názov príspevku. Sedíte pri otvorenom notebooku a pozeráte na prázdne políčko, kde by mal byť nadpis. Nadpisy sú veľmi dôležité z marketingového hľadiska, ale keďže tento blok nie je ekonomicky zameraní, tak sa tejto téme vyhneme...


Mesiac ubehol, či ako voda som si neni istá, ale faktom je, že september je fuč. Škola už je v plnom prúde a už nie je cesty späť. Prvé mesiace bývajú vždy hektické a ani ten môj sa nezaobišiel bez komplikácii, či už malých alebo trošku menších. Pravidlo č. 1: žiaden problém nie ja tak veľký, aby sa nedal vyriešiť! (kiež by som si to dokázala povedať aj keď nemám svoj deň, vtedy potrebujem iných na to, aby mi to pripomínali a týmto sa chcem poďakovať kamarátom a rodine, good job!) Otrepaná fráza "začiatky sú ťažké" má niečo do seba a psychicky nestabilného človeka to sem tam položí. Ale veď priznajme farbu... všetci sa cítime niekedy pod psa, rozdiel je len v tom, ako často. Úprimne som čakala, že prvý mesiac bude ťažší, ale čo nevie napraviť čokoláda dokáže McDonald´s (nepísané pravidlo č. 1.1). Základom je pozitívna myseľ a pripomínanie si toho, prečo som sem prišla.
Pravidlo č. 2: Všetko má svoj čas! Naozaj má! Tam zhora je to tak naprogramované, že sa netreba obávať, aj keď je veľmi ťažké tomu veriť. Čo má prísť príde, by sme mohli započítať ako pravidlo 3.


Prvý týždeň školy sme sa pochopiteľne zoznamovali s rozvrhom a oboznamovali nás s predmetmi. V 1. semestri mám len 3 predmety a školu mám 3 dni. Učitelia sú zlatíčka a neohlásenú písomku alebo škodoradostné skúšanie tu nezažijem. Celé moje známkovanie bude záležať od semestrových zadaní, ktoré sme dostali v 3.-4. týždeň školy a odovzdávame ich v decembri. Pôsobí to jednoducho, tak uvidíme ako sa s tým pobijem. Hlavne žiadna panika! (pravidlo 5)
Predmety sa mi rozdelili na semestre a v tomto 1. som schytala chémiu, manažment a pečenie chleba. Asi nikoho neprekvapím, že najväčší strach mám z tej prekliatej chémie! Čo som Sklodowska? Teším sa, že nahliadnem hlbšie do útrob chleba a koláčov, ale v cudzom jazyku s tým mám mierne potiaže. Ale keď zmixujem snahu s pravidlom č. 1 a 5, tak by som to mohla zvládnuť, čo myslíte?


Manažment je pre mňa stará známa a zatiaľ si len opakujem čo už viem, len po anglicky. Na predmete máme takého učiteľa, s akým som sa veru ešte nestretla. Uvoľnený pohoďák, pripravený vždy zavtipkovať a dokonca si urobiť srandu aj zo seba. Angličan sa v ňom nezaprie v podobe suchých vtípkov, ktorých má v rukáve schovaných neúrekom. Máloktorým sa mi podarí porozumieť, ale mňa aj tak najviac rozosmeje jeho spomínanie na bývalé priateľky/manželky, ktorých bolo zrejme požehnane. Púšťa nám zaujímavé videá a robí z predmetu, ktorý som neznášala, príjemný zážitok.

Školské pomôcky, tešila som sa z nich jak malé decko a stále tešííííím!

Ani nemusím hovoriť, aké sklamanie som pociťovala, keď som sa dozvedela, že pečenie tôrt a koláčov mám až v 2. semestri. Horko ťažko som sa cez to preniesla a pustila sa do prípravy chleba v zbrusu novej uniforme, na ktorej mám vyšité svoje meno a vyzerám ako pravá pekárka!
Kamoši to mi je vec ten chlieb, koľko v ňom prebieha procesov... samá chémia a vzorce! Namôjveru začalo ma to baviť. Mixovanie nie je žiadna sláva ale to tvarovanie je pôžitok. Najradšej mám zapletanie. Je úžasné ako sa neforemná masa cesta mení pod rukami na krásny chlebík. Chlieb náš každodenný...
Každým týždňom naberám väčšiu istotu a sebavedomie na hodinách. Učiteľ je milý, profesionálny chlapík a dozerá na každého, aby chápal to čo berieme a bol spokojný. To anglické: "are u ok? Is everything fine?"
Teším sa na nové poznatky, ktoré tu nadobudnem a veru že ich nebude málo a som na seba pyšná, že som nezdupkala, prekonala samu seba a prišla sem, splniť si svoj sen.

Môj úplne prvý kontakt s pečením pečiva. Bageta!
"Potrestaj nás, lebo sme iní. Lebo sme tí, čo sa odvážili snívať a veriť v to, v čo už nik neverí." (Paulo Coelho, Valkýry)

 1. týždeň: biele kysnuté cesto a tmavé kysnuté cesto na 6 spôsobov.

2. týždeň: biele kysnuté cesto zapletené na 2 spôsoby a soda bread, ktorý mi moc nechutil ( strašne tam bol cítiť prášok do pečiva)

3. týždeň: biele kysnuté cesto do ktorého sme pridávali cesto vykysnuté cez noc (sour dough) zapletené na 2 spôsoby ( z 1 a z 5. častí) a flying sour dough, čo znamená že sme si "kyslé cesto" spravili a nechali hodinu podkysnúť a pridali k ostatným ingredienciám



You May Also Like

0 komentárov