Používa službu Blogger.

Kakaový koláč do hrnčeka.

by - nedeľa, októbra 15, 2017

Polka októbra za nami a za oknami sa nám to krásne zafarbilo do všetkých možných farieb. Dni sa skracujú a vonku sa nám chce byť čoraz menej. Hlavne počas sychravých, veterných a upršaných dní. Vtedy by sme sa najradšej utekali skryť pod teplú deku s knihou v ruke alebo dobrým filmom pred sebou. Mmm, tam je teplúčko... 

Niet pochým, že na jeseň začíname viac jesť, viac nám chutí. Je to prirodzené a ja sa tomu ani trochu nebránim. Prečo by som sa aj mala brániť niečomu tak prirodzenému a múdremu? V zime potrebujeme viac energie na zahriatie sa a viac tukových zásob. Žiadna výhovorka, holá pravda! No a najlepšie sa priberá zo sladkého. Teda aspoň sa to hovorí.
Dnes k vám nesiem ďalší hrnčekový koláč. Ak ste skúšali jabĺčkový a myšlienka rýchleho maškrtenia sa vám zapáčila, tento kakaový koláč budete M-I-L-O-V-A-Ť! Slovami neviem opísať, akú eufóriu som cítila pri prvom ochutnaní tejto maškrty. Za minimum snahy si spravíte jeden dokonalý dezert na dlhé jesenné večeri... aj zimné, aj všetky. Naozaj je to sen každého lenivého čokoholika. Vláčny a plný čokošky. Opäť je potrebných minimum riadov a ingrediencíí. Spravené pod 5 minút a zjedené ešte rýchlejšie. ale pozor! Nepopáľte si jazyk! To by sa potom ťažko maškrtilo.
Ani nemusím hovoriť, ako mi chýba moja zbierka tanierikov a teraz by sa mi zišlo obohatiť svoju zbierku aj o hrnčeky. Môj študentský rozpočet a zatiaľ bez práce, mi neumožňuje utrácať na rozkošnostiach, ktoré tunajšie obchody ponúkajú. Druhá vec je tá, že musím myslieť do budúcna a premýšľať nad tým, ako si raz budem musieť pobaliť všetko domov a čím menej vecí si tu kúpim, tým to bude jednoduchšie... aspoň dúfam. Preto musíte ospravedlniť môj krásny hrnček za to, že je stále v zábere. Verte, ani on neni nadšený aj keď mu stále hovorím aký je krásny a fotogenický. Musím mu kúpiť aspoň jedného parťáka, nech mu je tu lepšie.

  • 2 PL hladká múka
  • 1 1/2  PL kakao
  • 1/4 ČL prášok do pečiva
  • štipka soli 
  • 2 PL kryštálový cukor
  • 10 PL mlieko 
  • 2 PL olej
  • 1 PL oriešková nátierka/ 2 tabličky čokolády
Jednoduché jak facka. Všetky sypké suroviny spolu zmiešame. Prilejeme olej a mlieko. Všetko spolu vymiešame a nalejeme do šálky. Do zmesi zatlačíme 1 PL orieškovej/nugátovej nátierky alebo 2 tabličky čokolády. Dáme do mikrovlnky na cca 1 minútu. Ešte teplé spapáme. Dobrú chuť!






You May Also Like

0 komentárov