Používa službu Blogger.

Jablkový koláč do hrnčeka.

by - nedeľa, októbra 01, 2017

Čo by to bola nedeľa bez koláča. Túto vetu používam veľmi často, ale ja si nemôžem pomôcť... naozaj sa mi k nedeli spájajú koláče a pečenie. Vlastne celá moja pečiaca éra začala nedeľným pečením. Takže nedeľné pečenie má pre mňa hlboký význam a nemienim ho porušiť len preto, že som mimo domova!
Jeseň, och jeseň... takto nejak by sa začínala Óda na jeseň, ak by som nejakú napísala. Krásne obdobie plné farieb a vôní. V detstve by som nadšenie pre jeseň nenašla tak ľahko, snáď aj preto, že jeseň sa niesla v znamení návratu do školy a jediné načo som sa v škole tešila boli kamaráti a nové písacie potreby. Teraz keď už som "dospelák" (fúúúj!) to vnímam pozitívnejšie. Síce školské povinnosti zostali, už mám v živote cieľ a idem si za ním.
Som 100% jesenný človek. Jednak preto, že som sa v septembri narodila (čo ma ukrátilo o rok života spaním v škôlke, pretože každé autumn dieťa pozná ten pocit, keď ťa nezoberú do 1. ročníka len preto, že si sa narodil/a o pár dní neskôr) a jednak preto, že jeseň je proste nádherná! Až na tie sychravé, daždivé dni.. tých si vždy želám čo najmenej.
Príchuť jesene č. 1 je jednoznačne škorica. Kto by si dal škoricový koláč v prostred leta? No dobre, možno aj ja, ale príchodom jesene po ňom túžime všetci. Škorica a jablká sú dominantou tohto rýchleho hrnčekového koláča a keď hovorím rýchleho, tak myslím turbo mega rýchleho. 
Internátny život sa mi už dostal hlboko pod kožu a nič iné nenarobím, len sa s tým zmierim a nájdem riešenie, ako to tu prežiť. Bez pečenia je to nemožné! To som si povedala hneď. Podmienky sú obmedzené ako priestorové, finančné ale aj pomôckové. Premýšľala som, ako sa vynájsť a spomenula som si na recept, ktorý koloval po FB: hnrčekový koláč s grankom. Nikdy som ho doma nevyskúšala, ale teraz to bol ideálny nápad, no a keďže je už tá jeseň a ja som mala strašnú chuť na niečo s jablkami voľba bola jasná.
Som nadšená! Turbo rýchle a chutné. Jediné čo budete potrebovať je miska, odmerka, lyžica, lyžička a šálka. 5 základných pomôcok a 8 ingrediencíí. Príprava je jednoduchá, všetko sa zmieša spolu, navrství a dá do mikrovlnky. Kým sa koláč pečie, stíhate umyť tých pár pomôcok a kým cinkne zvonček už ste ready na konzumáciu, ale pozor! Nepopáľte sa.


  • 4 PL hladká múka
  • 2 PL kryštálový cukor
  • 1 ČL škorica
  • 1/2 ČL prášok do pečiva
  • 50 g maslo
  • 90 ml mlieko
  • 1 ČL vanilkový extrakt (nemusí byť)
  • pár kúskov zaváraných jabĺk
  • cukor a škorica na posypanie
Múku, cukor, škoricu a prášok do pečiva spolu zmiešame v miske. Pridáme mlieko a premiešame, ďalej pridáme roztopené maslo (ja som si ho roztopila v hrnčeku ktorý som použila na celý koláč, menej bordelu, menej roboty) a premiešame a nakoniec pridáme vanilkový extrakt. 

Do hrnčeku nalejeme 1-2 PL cesta, posypeme škoricou, cukrom a poukladáme zopár kúskov jabĺk. Zalejeme ďalším cestom a takto to vrstvíme a zakončíme to cestom posypaným škoricou a cukrom. Pečieme v mikrovlnke 2-3 minúty. Ja som najprv dala na 2 ale cesto dole bolo ešte surové, tak som to celé premiešala a dala piecť na ďalšie 2 minúty. Hotovo! 5 minútová záležitosť.




Koláčik nie je moc fotogenický, ale to mu na chuti nijak neuberie. Čo by pár jesenných lístkov nevylepšilo...

You May Also Like

0 komentárov